Blogger Backgrounds

Thursday 3 November 2011

saAt MenaNti AnugeraH teriNdah

Assalamualaikum...pG2 yg sepi ni..teringat plak saat delivery my lovely afiQ ni...just nk share pengalaman ngan bakal ibu-ibu..n mane la thu kan satu hari nnti afiq terbaca blog ni,,,betapa susahnye n sakitnye untuk melahirkan seorang anak..=((.....
pada pg 1 ogos, aku masih enjoy berfb...siap puasa ag..n plan nk g bazar ramadhan nk beli mcm,,huhuhu...siap post kt blog ag lah..ngah seronok2 chat ngan member tetiba perut ni rs mengeras semacm jer,,time tu aku siap bgtau/tanye kawan yg perut aku rs mengeras gitu,xsakit pun..then kawan aku ckp biasala tu contraction sebelom bersalin,,sakit biasa2 jer tuh..dy suh aku jalan2 untuk kurangkan rs mengeras tu,,,aku ape lg jalan2 la pusing umah ni..tetiba aku rs nk terkencing...so aku g la buang air,,time tu aku prasan kuar darah,,tp x sure...so aku buat xthu jerla sambung main fb...so dalam kul 2.30pm aku call en suami,sbb aku rs x sedap hati..mane thu kan tetiba betol nk bersalin..memula call "abg lambat ag ke nk blk.."..hubby ngan nada cemas.."nape dah nk bersalin ker?"..aku.."eh xlah cuma rs lain jer,,nnti abg blk cpt erk..."...biasanye hubby aku balik tengahri tp hr tu dy x balik,,huhuhu...
hubby.."ok nnti abg balk awal.."..
aku masih ag duk melayan fb...xsampai 15mnt aku call hubby..tp xdpt..aku semakin cemas,,nape x dpt ni,,rs nak nangis,,,banyak kali gak aku call langsung x dpt ..huwaaaaaaaa,,,,prasaan ni x yah ckp,,bercampur bagai,,then aku decide untuk buka hubby aku nya fb,nk tanye kwn dy nye no fon,,tanpa segan silu aku mintak no,,n aku call..alhamdulillah kwn dy ckp hubby aku dah otw balik,,huh lega rasanyer...
kul 3,,aku rs nk buang air ag,,,mcm x nyempat2 gitu..dlm nk g bilik tu tetiba aku rs sesuatu kuar...rupanye air bercampur darah yg kuar..abes lantai..ape lagi aku mula cemas...camne ni...hubby aku x sampai ag...sementara  tuggu tu aku pack brg n yg nk bwk g spital..siap tukar baju ape,,pastu suami aku sampai,,blom sempat dy masuk umah terus bwk g hospital,,rupanye dy ag cemas dr aku,,huhu..kesian tengok berpeluh2 hubby aku ni...(cyg papa)..
dalam 3.30pm baru sampai kt hospital kajang....ermm sebelom ni mcm2 pikir pasal hospital ni...dgr2 layanan xelok la ape la..aku aku tawakal jer sbb hospital ni paling dekat..sampai sane memula tu layanan ok jer..time aku xpakai pad pun,,misi tu suh aku pakai..aish kena pakai macam pelik jer,,,tp aku ikut jer..ermm...xlame pastu dtg ler seorang doctor muda,,,aduuhh doctor laki lak tu,,segan sgt,,tp dlm keadaan camni mane bleh nk pilih2 doctor dah..huhu...buat pertama kalinye VE adoi..ngerinye....huhuhu..takut nk ingat..memula chek tu doc ckp jln buka 1-1.5cm jer...dy tanye ada rs sakit x..aku ckp ler x sakit cuma td kuar air & darah...pastu dy suh aku msk wad...sblom aku dgr org ckp kalo jln bukaan 1-2 cm kena balik umah..jd aku tanye la doc ...boleh balik x?huhuhu..doc ckp xboleh balik cbb air ketuban dah pecah..ingatkn bleh ler teman en suami buka puasa...kesian dy nnti mkn sorg2..
lps vE....kena plak scan untuk tengok keadaan baby n air ketuban ada lg ke x...coz takut baby lemas...alhamdulillah smuanye ok..ptg tu duduk la aku dlm wad tu...suami hanye bleh lawat sampai kul 7 jer...kesian hubby aku,,penat kuar beli mkn n air..cbb aku ckp aku lapar..huhuhu...(
petang tu bermula saat-saat yg ............baca next post..coz dah penat menaip..huhuhu..

P/s: jgn lupa baca sambungan cite ni,,kerna ia akan lebih banyak suspen...=))

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Kisah Kami ♥

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...